close

boyy  

A little kid gets on a city bus, sits right behind the driver, and starts talking loudly, "If my dad was a bull and my mom a cow, I'd be a little bull."

 

一個小男孩搭上公車,坐在司機的正後方,開始大聲說話,如果我爹是公牛,我媽是母牛,我會是小公牛。

 

The driver gets annoyed as the kid continues to yammer on. "If my dad was a rooster and my mom a hen, I would be a little chick."

司機對這孩子不停的嚷嚷覺得很煩。如果我爹是公雞,我媽是母雞,我會是隻小雞。

 

The kid goes on and on with all the animals he knows, when finally, the bus driver yells, "What if your dad was a bum and your mom was a drunk?"

這孩子一說再說直到說完他知道的所有動物,最後,公車司機大聲說,如果你爹是流浪漢,你媽是酒鬼呢?”

 

The kid smiles and says, "I'd be a bus driver."

這孩子笑了笑說,我會是公車司機。

 

[一個句子的動詞在第三人稱,單數,現在式,的狀況下,後面要加 “s”。安老師在評改同學英文寫作時,統計出這是同學寫作時最容易出錯的狀況。安老師標示了這短篇笑話中所有加了 “s”的動詞。請詳細讀幾遍,注意能分辨句子是不是第三人稱,單數,現在式。]

arrow
arrow
    全站熱搜

    安老師 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()