close

3. FINAL EXAM FAILURE

期末考失敗

 teacher_and_student  

Last semester I took macroeconomics and didn't have a clue what I was doing (as cited on the final exam). There were 80 multiple choice questions. For some reason I decided to play the game of probability and choose the letter "A" for everything. In that game, the only thing probable was that I failed.

上學期我選修了微經濟學,但跟本對我在學什麼沒有一點頭緒(期末考就反映出來了)。共有80道複選題。不知道為什麼,我決定玩一玩或然率遊戲,於是每一題都選答“A”。這個遊戲的唯一可能就是考試失敗。

 

The following day, the professor asked to see me after class. "Is everything okay?" "Sure," I said, "why? "Well, here's your test," he said and handed me a piece of paper that was covered with red ink. "Can you explain why you chose an 'A' for everything?"

隔天,教授下課後問我“都還好吧?我說”當然,為什麼你這樣問?””嘔!這是你的考卷,”他一面說一面遞給我一張紅筆改過的紙。“能不能請你解釋一下為什麼你每題都選‘A?

 

Knowing that there was nothing I could do at this point, I said, "Well, I've always wanted to be an 'A' student."

我知道這時候說什麼都是白說,我說“嘔!因為我一直都想當一個全‘A’的學生。”

[這篇笑話的第一句Last semester表明這是上學期的是,所以全篇的動詞都用過去式,安老師已經把所有過去式動詞標示出來。同學要練習使用簡單過去式描述過去發生的事,不要想得太複雜。其中was covered是被動式,也要注意被動式的用法。在引用說話時用的時制,則要依當時說話的狀況而定。]

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    安老師 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()